Karlovy Vary: Konference Živého kraje řešila cestovní ruch (TV Západ)

Regionální konferenci cestovního ruchu 2018 uspořádala v pondělí 10. prosince v prostorách karlovarského hotelu Dvorana destinační agentura Živý kraj.

dezinfekce

Celodenní akce přinesla několik prezentací pro všechny, kteří se pohybují v oblasti cestování. 

„Tím jednotícím prvkem je určitě to, že chceme mnohem více poukázat na místa atraktivity, která dosud nebyla tak vytěžována a nebo možná z pohledu některých turistů zatím ani objevena. Pokud mohu jmenovat, jsou to témata jako hornické památky Krušných hor, Česko-bavorský geopark a další podobná témata, která se budeme snažit i v budoucnu nějakým způsobem rozvíjet a přibližovat turistům,“ popsal Petr Židlický, předseda spolku Živý kraj – Destinační agentury pro Karlovarský kraj.

Regionu pomohly v posledních letech výrazně ke zviditelnění i filmaři. Zhodnotila se tak činnost filmové kanceláře Karlovarského kraje založené v roce 2013.

„Ty výstupy, které jsou dnes vidět, ať už je to seriál Rapl nebo aktuálně nejnovější záležitost - film Ten, kdo tě miloval podle bestselleru Marie Poledňákové, tak to jsou všechno věci, které my se snažíme využívat i v rámci marketingu cestovního ruchu, protože samozřejmě filmový turismus je jeden ze segmentu, který, jak se říká, poslední léta frčí. Chceme z toho vytěžit maximum. Takže např. v rámci seriálu Rapl budeme s kolegy z ústecké filmové kanceláře připravovat společný materiál, jakýsi průvodce po filmových místech, která souvisí s natáčením konkrétně tohoto seriálu. Měla by zavést na té naší straně – v rámi první série, návštěvníky do takových míst Krušných hor, která pro ně byla dosud neobjevena,“ prozradil Židlický.

Svou prezentaci přednesl také Vojtěch Franta, uvolněný člen Zastupitelstva Karlovarského kraje pro oblast lázeňství, cestovního ruchu a UNESCO.

„Co se všech tří segmentů týče, tak jsme v Karlovarském kraji jeli z nuly na sto. Neměli jsme žádnou koncepci, žádnou vizi v cestovním ruchu, ani v lázeňství. UNESCO bylo pouze podporovanou činností nikoliv aktivně, že by do toho kraj vstupoval. Tudíž jsme v cestovním ruchu museli definovat vizi, koncepce, rozhodnout se, kam chceme směřovat jako Karlovarský kraj. Podařilo se nám vytvořit odbornou platformu v cestovním ruchu i v lázeňství, odborníky, kteří nám pomáhali definovat, kam by se měl Karlovarský kraj posunovat. Je to podpora destinačního managementu. Máme destinační agenturu. Myslím si, že za ty roky se ukázalo, že ta destinační agentura opravdu pomáhá propagovat kraj dobře v zahraničí a pomáhá lákat hosty. Potřebovali bychom, aby cestovní ruch a destinační management byl nastavený tak, aby se nám podařilo lidi nejen dostat do Karlovarského kraje, ale i do jednotlivých měst a lokalit, které v kraji máme, a aby o nás lidé v zahraničí věděli. Bylo by perfektní, kdyby se nám podařilo do cestovního ruchu a do propagace našeho kraje dostat více peněz. K tomu tu destinační agenturu máme. Samozřejmě, že moje snahy jsou takové, aby Karlovarský kraj podporoval cestovní ruch daleko více. Přece jenom je to naše nosné téma. Je to odvětví, ve kterém Karlovarský kraj exceluje a tvoří to téměř 18 procent HPD Karlovarského kraje,“ shrnul význam oblastí pro region Franta.

Mezi tématy přednášek se objevila například blížící se Zimní olympiáda dětí a mládeže 2020, která se v regionu odehraje nebo projekty UNESCO v kraji. 

„Budou tu např. kolegové ze SKI areálu Klínovec, kteří představí jejich aktuální novinku – InterSki region Klínovec, kdy došlo ke spojení SKI areálů Klínovce, Božího Daru a německého Fichtelbergu,“ dal příklady Židlický.

Přednášel také nezávislý filmař Petr Mikšíček nebo pracovník v cestovním ruchu z Aše Pavel Matala. Pozornosti se dostalo i projektu Krušnohorské Hřebenovky – záměru realizace dálkové pěší trasy.

„Ta myšlenka, původní zaměření a celý projekt už se táhne pět let. Řekli jsme si, že už je opravdu načase s tím začít něco dělat. Oproti Německu si troufám tvrdit, že nám hodně ujíždí vlak a že to chytáme v posledních minutách před dvanáctou. Budeme zde ale prezentovat už konkrétní zaměření trasy. Od ledna do června bychom měli chodit v terénu a zapisovat, jaké jsou stavy cest. V červnu bychom to rádi předali vedení Karlovarského kraje,“ uvedl Ladislav Zoubek z Klubu českých turistů – oblast Karlovarský kraj.

Situace v oblasti financování aktivit na podporu cestovního ruchu se zlepšuje, ale ostatní také nespí.

„Tak samozřejmě v rámci setkávání koordinátorů cestovního ruchu České republiky je možnost věci konzultovat s kolegy z jiných krajů. Karlovarský kraj si v podstatě na tom nestojí úplně nejhůře. Pakliže ale na to nahlížíme optikou, že financování cestovního ruchu se oproti letem minulým zvedlo, což je samozřejmě skvělé, prostředky, se kterými mi dnes můžeme v rámci marketingu pracovat, jsou podstatně vyšší, než byly kdykoli v minulosti, nicméně si myslím, že není možné těžit pouze z toho, že region má nějaký potenciál. Potenciál se musí stále podporovat. V dnešní době pracujeme v rámci marketingových aktivit s rozpočtem zhruba 10 milionů korun. Pakliže se podívám např. ke kolegům do Jihočeského kraje, tak tam je ta částka 4x vyšší. Samozřejmě pak ty aktivity a marketing, propagace tomu odpovídají,“ dodal Židlický.

Všechny prezentace z letošní i předchozích konferencí najdete na http://konference.zivykraj.cz/.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy