Sokolov: Ve městě vznikají dvě nové cyklostezky

V Sokolově se v současnosti staví dvě nové cyklostezky, které jsou spolufinancovány Evropskou unií – Evropským fondem pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.

dezinfekce

Dotace u obou cyklostezek je až 90 procent z uznatelných nákladů. Víceúčelová městská stezka propojí část Sokolova, volnočasový areál Bohemia, s areálem zdraví u Staré Ovčárny. Stezka pro cyklisty a chodce pak vzniká mezi Sokolovem a Dolním Rychnovem. Termín realizace je u obou cyklostezek duben 2019 až červenec 2020, zhotovitelé ale plánují, že by je mohly dokončit ještě letos. Předpokládané náklady na cyklostezku Bohemia – Stará Ovčárna jsou zhruba 17 537 140 včetně DPH, na cyklostezku Sokolov – Rychnov kolem 14 379 782 korun včetně DPH.

Městská stezka pro pěší i cyklisty mezi areály Bohemia a Stará Ovčárna bude dlouhá kolem 2,5 km a propojí dva sportovní a odpočinkové areály. Trasa je rozdělena do úseků A – J. Stezka začíná v areálu Bohemia v ulici Karla Hynka Máchy za blokem řadových garáží naproti parkovišti u „in-line“ dráhy. Na tuto komunikaci navazuje stezka, která pokračuje až do ulice Dělnická, kde je dále vedena z části po stávajících místních komunikacích a z části po nové stezce podél zadního traktu řadových garáží až do ulice Tovární.

Před sjezdem do této ulice je v místě stoupání výškový rozdíl řešen vybudováním opěrné gabionové zdi spolu s osazením trubkového zábradlí. V ulici Tovární je součástí stezky nový chodník až k autobusové zastávce, která bude vyměněna za novou. V tomto úseku dojde na přeložky, inženýrských sítě budou uloženy do takzvaných chrániček. Stezka následně vede za zahradami rodinných domů v ulici Mičurinova až k místní komunikaci do Těšovic, kterou křižuje.

Stezka bude dále vedena ke komunikaci v ulici Karla Havlíčka Borovského, kterou křižuje a pokračuje ulicí Marie Majerové až do ulice Závodu Míru. Stezka je v této části navržena v trase stávajícího chodníku jako dělená s tím, že šířka stezky bude 3 metry a chodníku 2 metry. Dále povede ulicí Alšova a Švabinského. Poslední část stezky vede podél severní hrany parcely autoservisu, muzea techniky, jaderného krytu a podél oplocení zahrádkářské kolonie směřuje k Lobezskému potoku, kde u mostku přes potok končí. Stezka výškově kopíruje stávající terén, až na výjimky je navržena s povrchem z asfaltového betonu. V místech, kde budou budovány chodníky v souběhu s cyklostezkou, bude mezi nimi položen pruh ze „slepecké“ dlažby.

Dále dojde k úpravě a vybudování míst pro přecházení chodců a přejíždění cyklistů spolu s nasvícením vytipovaných rizikových míst tak, aby splňovaly bezpečnostní standardy dnešní doby. Součástí projektu je vybudování 17 zastřešených stání pro kola. V trase od ulice Tovární směrem k ulici Mičurinova bude vybudováno nové veřejné osvětlení.

Společná stezka pro cyklisty a chodce mezi Sokolovem a Dolním Rychnovem povede z části podél frekventované komunikace III/21026 v ulici Chebská a spojuje město Sokolov s obcí Dolní Rychnov. Stezka začíná v obci Dolní Rychnov v místě, kde se setkává ulice Revoluční a Chebská. Stezka je vedena po pravé straně silnice ve směru jízdy do Sokolova. U kruhové křižovatky přechází stezka přes silnici III/2016 nově vybudovaným sdruženým přejezdem pro cyklisty a přechodem pro chodce. Za kruhovou křižovatkou se stezka napojuje na stávající asfaltovou stezku. Trasa stezky je vedena podél areálu gymnázia, za klášterem a poté bude napojena na stávající Páteřní cyklostezku Ohře. Celková délka této stezky je 1 188 metrů. S výjimkou určitých úseků bude dva až dva a půl metru široká a poslouží chodcům i cyklistům. V blízkosti kruhové křižovatky je stezka navržena jako dělená (pás pro chodce o šířce 2,5 m a pás pro cyklisty o šířce 3 až 3,5 m). V rámci projektu dojde k výměně autobusových přístřešků za nové. Dále dojde k úpravě vybraných částí chodníků. Přitom dojde na hmatové úpravy a budou zabudovány signální a varovné pásy. Tam, kde to bude vhodné, je plánováno okolí stezky upravit založením trávníku s parkovým výsevem. Součástí projektu je i trvalé dopravní značení v rámci celé stezky. V blízkosti areálu gymnázia a u areálu SOTES Sokolov budou umístěna stání pro kola.

Realizace cyklostezek je spolufinancována Evropskou unií – Evropským fondem pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.