Plzeň, Karlovy Vary: Nové vlaky pro kraj vyjdou na půl miliardy (TV Západ)

Čilý pracovní ruch panuje v halách plzeňské Škody Transportation a.s., kde vznikají 4 vlakové soupravy pro Karlovarský kraj. Nejmodernějšími nízkopodlažními vozy za 468 milionů korun se budou moci poprvé projet cestující na jaře roku 2021.

dezinfekce

„Je to společný projekt Karlovarského kraje, Plzeňského kraje a Českých drah. České dráhy jsou žadatelem o dotaci, která činí 85 % celkových nákladů na pořízení vlaků. Provozní náklady máme pak rozděleny podle km, na kterém území kraje vlaky jezdí, vychází to přibližně na dvě třetiny nákladů pro Karlovarský kraj a zbytek jde za Plzeňským krajem,“ popsal náměstek hejtmana Karlovarského kraje Martin Hurajčík.

„První jednotka je ve stádiu konečné montáže. Montáž bude ukončena v květnu letošního roku. Následně bude jednotka nasazena do zkoušek. Další jednotka je ve stádiu povrchové úpravy, je vyrobena skříň. Jedná se o povrchové úpravy a v nejbližší době půjde na montáž, zhruba v průběhu jednoho měsíce. Další dvě jednotky mají vyrobeny skříně a v tuto chvíli jsou připraveny pro povrchovou úpravu a následně také půjdou na montáž. Postupně budou všechny tyto jednotky ve výrobně dokončeny zhruba od května do listopadu letošního roku. Následně tyto všechny půjdou do zkoušek a do nějakého homologačního procesu tak, aby byly dodány do provozu v dubnu příštího roku,“ vysvětlil ředitel prodeje firmy Škoda Transportation a.s. Ivo Gurňák. 

Model vychází z osvědčeného RegioPanteru, který brázdí koleje od roku 2012. A má oproti němu řadu vylepšení.

„Jednak je tam aplikována již nová legislativa, nové požadavky technických norem s tím, že jsou tam zároveň aplikovány zákaznické požadavky – na lepší wifi a informační systém, jiné uspořádání interiéru, Jednotka bude již vybavena zabezpečovacím systémem ETCS. Z vlastní strany jsme tam zároveň provedli celou řadu úprav, kdy na exteriéru to není vidět, ale byly provedeny - kompletní facelift interiéru vozidla, obložení sedadel, celkové uspořádání z oblasti pro handicapované cestující, toalety apod. Takže ta jednotka z tohoto pohledu bych řekl že je komfortnější. Zároveň jsme tam provedli celou řadu úprav s respektem na vysokou spolehlivost, provozuschopnost a náklady na údržbu,“ dodal Gurňák. 

Jedna souprava složená ze dvou vagónů pojme 140 cestujících, dva invalidní vozíky, 9 kol a 4 kočárky. Čtveřicí dveří se šířkou 150 centimetrů se bude nastupovat a vystupovat mnohem rychleji. Spolu s vylepšenými jízdními vlastnostmi tak bude tento spěšný vlak jen o 6 minut pomalejší než rychlík. A to bude stavět ve více zastávkách. 

„Ta jednotka má max. rychlost 160 km/h, zrychlení 1 m/s s tím, že výkonově je zhruba 1,3 MW,“ přiblížil Gurňák. 

„Je to produkt, který zde chyběl, spěšné vlaky, které by spojovaly tyto dva regiony. Budou mít i synergii v dálkové dopravě, protože mezi dvouhodinový rychlíkový takt bude vložen dvouhodinový takt spěšných vlaků, které poté budou mít přípoje v Plzni na západní expresy jak do Prahy, tak i do Mnichova. Budou to samozřejmě nová moderní vozidla, nejmodernější generace. V Karlovarském kraji co se týče modernizace máme obnovu vozidlového parku na dobré úrovni, skoro 80 % je buď nových nebo modernizovaných, tak to je další posílení. Je to moderní elektrická trakce a to nám zase uvolní motorové jednotky na neelektrifikované trati, kde budou posílena stará vozidla,“ doplnil pohled ředitel regionálního centra Českých Drah Vladimír Omelka. 

Kromě zvýšeného komfortu pro cestující pomohou nové soupravy i ekologii provozu. 

„Je tam wifi, nabíjení, moderní informační systém. Jeden z hlavních přínosů je také ekologie. V současné době nám na trati jezdí dieselové vlaky, toto je elektrika, takže i ta hlučnost, emise jsou úplně někde jinde,“ rozvinul podrobnosti Hurajčík. 

Pokud se vlaky na trati Karlovy Vary – Sokolov – Cheb – Mariánské Lázně – Plzeň osvědčí, mohou kraje získat až 85% dotaci z evropských fondů. Zakázku hradí ze dvou třetin Karlovarský kraj a z jedné třetiny kraj Plzeňský. 

Poznámka redakce: jestliže hledáte oficiální zprávy města Plzně, klikněte na stránku zprávy z Plzně.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy