Cheb: Okolí špejcharu v Hradební se začne upravovat (TV Západ)

Situace s parkováním v Chebu je dlouhodobě složitá a městu se jen těžko hledají místa pro vznik nových ploch. Kromě čistě míst pro parkování ale vznikají i víceúčelové plochy. Příkladem může být plán na revitalizaci vnitrobloku Dlouhá-Hradební.

zprávy uniweb weby

„Ve vnitrobloku Hradební-Dlouhá se nachází poměrně rozsáhlý, ne příliš udržovaný objekt garáží městského úřadu. Plánujeme přestavbu celého vnitrobloku. V rámci přestavby nám tento objekt překáží. Proto Rada města na posledním jednání doporučila zastupitelstvu, aby vydalo souhlas s demolicí objektu, což nám pak uvolní ruce při následné rekonstrukci celého vnitrobloku. Jedná se o jeden z největších vnitrobloků v centru města. Plánujeme tam dvě zóny. Jednak logicky navýšení parkovacích kapacit, které by sloužily obyvatelům celé lokality, protože je tam velmi akutní nedostatek parkovacích míst. Zároveň bychom byli rádi, kdyby v části vnitrobloku vznikla i odpočinková zóna s nějakou zelení a lavičkami, kde by si místní mohli odpočinout. Navíc v Dlouhé ulici plánujeme stacionář pro seniory. Je tam i klub důchodců, který by také tohle mohl využívat jako své zázemí,“ popsal starosta Chebu Antonín Jalovec. 

Unikátní objekt Špejcharu se má stát v budoucnu výstavním prostorem pro prezentaci chebských krovů. 

„Přál bych všem Chebanům, aby se mohli někdy podívat dovnitř. Plánujeme tam zpřístupnění pro Chebany, právě proto, že by tam měl vzniknout další prohlídkový okruh v rámci konceptu Chebských krovů. Už se tam přestěhovaly makety chebských krovů od německého tesařského mistra pana Hauera. Časem by tam měla vzniknout prohlídková expozice, kde si ji budou moci i zástupci veřejnosti prohlédnout,“ doplnil informaci starosta. 

Hledání míst pro parkování v historickém centru města je velmi problematické, navíc stát se k tomu staví rezervovaně. 

„My jsme chtěli jít cestou, abychom alespoň část aut dostali z přeplněných ulic a na některých místech jsme chtěli vyprojektovat parkovací domy, parkovací etáže. Mělo se to např. týkat prostoru za městským úřadem v ulici 26. dubna v bývalé hradní rokli, kde je dosti zpustlé hřiště. Uvažovalo se také o Kasárním náměstí apod. Bohužel Ministerstvo kultury všechny tyto lokality nám odmítlo do změny územního plánu zařadit s tím, že nehodlají posilovat automobilovou dopravu v centru a možnosti parkování, což nás dost rozladilo,“ neskrýval rozpaky Antonín Jalovec. 

Jednou z možností je budování parkovacích domů, například jak bylo prezentováno na online konferenci soukromého investora. 

„Přímo v centru musíme jít cestou rekonstrukce vnitrobloků, kde mohou vzniknout parkovací boxy pro místní obyvatele, aby do vnitrobloků zbytečně nezajížděl někdo, kdo hledá jen místo k parkování a nebydlí tam. Jinak co se týče širšího okolí města, tak si hodně slibujeme právě od investorského projektu v oblasti nádraží, kde by jako přístavba k plánované poliklinice mohl vzniknout i parkovací dům s kapacitou více než 300 parkovacích míst. Což by současnou kapacitu prostoru navýšilo na trojnásobek,“ dodal Jalovec. 

Prostranství před nádražím bylo v minulosti zastavěné, ale na konci druhé světové války bylo jako strategické místo během náletů vybombardováno. 

Odkaz na prezentaci zástavby před nádražím:
https://www.facebook.com/chebnews/videos/800269330769225/


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
kamiq restart 2020 prosinec

Hlavní zprávy

 

seo uniweb