Z toho 56 milionů korun bude hrazeno Ministerstvem financí z programu Koncepce řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji. Kvůli stavbě dojde k částečnému omezení sjízdnosti řeky a cyklostezky.
Krejcarová lávka vytváří nezbytnou spojnici mezi městem Sokolov, rekreační zónou Jižní lom, sítí cyklostezek a jezerem Medard. Nově navržená ocelová konstrukce lávky přetíná říční koryto řeky Ohře v místě současné betonové mostní konstrukce, která vykazuje závažné stavební poruchy. Konstrukce stávající lávky bude odstraněna.
Základní technické údaj nového přemostění
Lávka pro pěší je navržena jako ocelový zavěšený most o třech spojitých polích s horní mostovkou. Rozpětí jednotlivých polí je 60 m + 45 m + 15 m. Světlá šířka lávky je proměnná. Mění se od 2,5 m po 7,0 m, u odbočné rampy má šířku 2,0 m. Závěsy jsou navrženy z ocelových lan. Středový pylon je umístěn v podélné ose lávky a je vysoký 27,2 m (po úroveň kotvení závěsů). Niveleta mostovky je zakřivená a klesá z levého břehu z úrovně k opěře na pravém břehu na úroveň.
Celá ocelová konstrukce lávky se nachází nad úrovní 100leté vody. Mostovka je navržena ze dřevěných fošen o tloušťce 40 mm podporovaných podélníky. Fošny jsou opatřeny protiskluzovými drážkami a budou opatřeny tmavě hnědým ochranným lakem.
Zábradlí je navrženo s úrovní horního madla ve výšce 1300 mm nad mostovkou. Výplň zábradlí je předpokládána z takzvaného tahokovu. Sloupky zábradlí jsou po 1,25 m. Na pravém břehu je na lávku napojena boční sestupná rampa o rozpětí 25,2 m. Mostovka i zábradlí rampy je navrženo shodně s hlavním přemostěním.
Před pylonem v ose lávky je navrženo schodiště umožňující sestup z lávky na ostrov. Schodiště je zavěšeno na doplňující nosníky lávky, které lemují otvor pro prostup pylonu a schodiště. Zavěšení schodnic lávky na táhlo a podepření čepy umožňuje vytočení lávky tak, aby při nebezpečí velké vody bylo možno skrýt schodiště do prostoru lávky, tedy nad úroveň stoleté vody. Stupně schodiště i podesta jsou navrženy z tahokovu. Barevné řešení ocelové konstrukce je v provedení pozink.
Osvětlení lávky bude v místě nástupních ramp řešeno stožáry veřejného osvětlení. Samotná lávka bude osvětlena pomocí LED světelných trubic umístěných v místě kovového madla po obou stranách a pomocí pojezdových zemních LED svítidel umístěných v mostovce v ose mostu.
Zdroj: město Sokolov