Sokolov: Starou Krejcarovou lávku přes Ohři nahradí nové přemostění

Město Sokolov plánuje letos na podzim zahájení stavby nové Krejcarové lávky přes řeku Ohři. Náklady na nové přemostění vodního toku se vyšplhají na 58 milionů korun.

dezinfekce

Z toho 56 milionů korun bude hrazeno Ministerstvem financí z programu Koncepce řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji. Kvůli stavbě dojde k částečnému omezení sjízdnosti řeky a cyklostezky.

Krejcarová lávka vytváří nezbytnou spojnici mezi městem Sokolov, rekreační zónou Jižní lom, sítí cyklostezek a jezerem Medard. Nově navržená ocelová konstrukce lávky přetíná říční koryto řeky Ohře v místě současné betonové mostní konstrukce, která vykazuje závažné stavební poruchy. Konstrukce stávající lávky bude odstraněna.  

Základní technické údaj nového přemostění
Lávka pro pěší je navržena jako ocelový zavěšený most o třech spojitých polích s horní mostovkou. Rozpětí jednotlivých polí je 60 m + 45 m + 15 m. Světlá šířka lávky je proměnná. Mění se od 2,5 m po 7,0 m, u odbočné rampy má šířku 2,0 m. Závěsy jsou navrženy z ocelových lan. Středový pylon je umístěn v podélné ose lávky a je vysoký 27,2 m (po úroveň kotvení závěsů). Niveleta mostovky je zakřivená a klesá z levého břehu z úrovně k opěře na pravém břehu na úroveň.

Celá ocelová konstrukce lávky se nachází nad úrovní 100leté vody. Mostovka je navržena ze dřevěných fošen o tloušťce 40 mm podporovaných podélníky. Fošny jsou opatřeny protiskluzovými drážkami a budou opatřeny tmavě hnědým ochranným lakem.

Zábradlí je navrženo s úrovní horního madla ve výšce 1300 mm nad mostovkou. Výplň zábradlí je předpokládána z takzvaného tahokovu. Sloupky zábradlí jsou po 1,25 m. Na pravém břehu je na lávku napojena boční sestupná rampa o rozpětí 25,2 m. Mostovka i zábradlí rampy je navrženo shodně s hlavním přemostěním.

Před pylonem v ose lávky je navrženo schodiště umožňující sestup z lávky na ostrov. Schodiště je zavěšeno na doplňující nosníky lávky, které lemují otvor pro prostup pylonu a schodiště. Zavěšení schodnic lávky na táhlo a podepření čepy umožňuje vytočení lávky tak, aby při nebezpečí velké vody bylo možno skrýt schodiště do prostoru lávky, tedy nad úroveň stoleté vody. Stupně schodiště i podesta jsou navrženy z tahokovu. Barevné řešení ocelové konstrukce je v provedení pozink.

Osvětlení lávky bude v místě nástupních ramp řešeno stožáry veřejného osvětlení. Samotná lávka bude osvětlena pomocí LED světelných trubic umístěných v místě kovového madla po obou stranách a pomocí pojezdových zemních LED svítidel umístěných v mostovce v ose mostu.


Zdroj: město Sokolov

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy