2003 – Cheb: Dopravní anketa odhalila časté využití aut (TV Západ)

Do nedávné dopravní ankety, která je součástí chystané komplexní studie dopravy v Chebu, se zapojilo 140 obyvatel města všech věkových kategorií. Výsledky ankety hovoří o tom, že více než polovina lidí používá auto více než dvakrát týdně, 26 procent pak dokonce denně.

dezinfekce

Čtyřicet tři % obyvatel města jezdí často na kole, ale stejně velká skupina ho nepoužívá vůbec nebo pouze minimálně. Čtrnáct procent respondentů využívá denně spojů MHD, 19 % dvakrát až čtyřikrát do týdne.

Městská hromadná doprava je přitom oblastí, se kterou panuje relativní spokojenost. Výhrady se ozvaly pouze k chybějícím spojům ve večerních hodinách či absenci okružní linky. 

„To, co kritizují to, co jim vadí, tak je zejména nedodržování dopravních předpisů. To znamená, že když řidiči parkují na místech, která k tomu nejsou určená, blízko křižovatek nebo v zákazu zastavení na místech, kde je obtížný průjezd, tak to je asi takový vážný problém. A možná z těch pozitivních věcí lidé kvitují, že se město stará o podporu cyklistické dopravy. Mají také své představy o tom, co by je třeba přesvědčilo, aby více používali kola. Tak někdy jsou ty odpovědi legrační, když někdo odpoví, že nic. Nebo kdyby Cheb byl rovina. Jinak by přivítaly větší bezpečnost, cyklistické dopravě a samozřejmě více cyklostezek,“ uvedl místostarosta města Václav Jakl. 

Anketa zkoumala rovněž to, jaký typ dopravy lidé používají při cestě do práce nebo do školy. Dvaadvacet % obyvatel města jezdí autem, 14 % autobusy MHD a stejné procento na kole. 

„Možná takový nejzajímavější výsledek je, že hodně lidí v Chebu používá do práce a do školy dopravu tu nejjednodušší. To znamená, že chodí pěšky,“ přiblížil místostarosta. 

Za hlavní dopravní problém označilo nejvíce respondentů nedostatek parkovacích míst, a to zejména v některých lokalitách města. 

„Tak samozřejmě parkování je jednou z těch otázek problematických. Známe největší problémy zejména na sídlišti Zlatý vrch, ale i v centru města,“ vyjmenoval příklady místostarosta Jakl. 

Společně s anketou v Chebu proběhl také průzkum dopravního zatížení jednotlivých komunikací. Ten ukázal, že jednoznačně nejfrekventovanější je ulice Evropská, po které projede denně 23 tisíc vozidel. Shromážděná data se nyní použijí při tvorbě matematického dopravního modelu, který bude schopen simulovat situace ve městě po provedení nějaké zásadnější dopravní úpravy. 

„Uvažuje se o rozšíření například křižovatky Ašská, Pražská, Evropská, o čtvrté rameno. Tak je otázka jaký to bude mít vliv na dopravní situaci ve městě. Matematický model nám toto řekne. Další možná úprava je například lávka pro cyklisty, pro chodce přes výpadovku na Pomezí Na Skalce. Tak tam by se také změnila situace, jestliže dojde ke zřízení přechodu pro chodce a dál od této lávky. Jiná možnost, která je také předmětem úvah, je propojení Dyleňské ulice přes výběžek Hájů na Švédský vrch, kde je projektován most. Tak jestli tento most by byl užitečný, účelný,“ dodal Jakl. 

Komplexní studie dopravy v Chebu má být hotova na jaře příštího roku a město přijde na jeden milion 300 tisíc korun. 


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy