Starý dobrý diář s poznámkami vyhazovat nemusíte. Přesto byste měli investovat do moderní platformy, která vaší firmě poslouží jako centrální úložiště všech klíčových údajů o zákaznících. Ideální volbou je CRM systém. Jedná se o multifunkční aplikaci, jež spolehlivě nahradí např. nástroj pro e-mail marketing nebo software pro řízení projektů.
CRM software zajistí, aby byly informace o získaných kontaktech na jednom místě a měli je k dispozici lidé z marketingového oddělení, pracovníci zákaznické podpory a další kompetentní osoby.
Kromě základních informací se do databáze CRM zaznamenávají údaje o poslední aktivitě zákazníků, obchodní komunikace a spousta dalších užitečných dat, na základě kterých lze klientskou základnu efektivně segmentovat a zvolit správnou marketingovou strategii.
Nejvíce by vás měli zajímat zákazníci, kteří vám dělají největší obrat. Snažte se o nich zjistit co nejvíce.
Jednou z osvědčených metod udržení stávajících zákazníků je správně koncipovaný věrnostní program. Může být postaven na sbírání bodů, a to nejen za nákup, ale také za doporučení produktu či služby dalším lidem. Anebo na výši útraty (čím více dotyčný utratí, tím lepší výhody získá) či odměny za pravidelný poplatek.
Bonusy a odměny v rámci věrnostního programu přitahují zákazníky jako magnet, motivují je k opakovaným nákupům a zároveň slouží jako zdroj cenných dat. A opět máte další důvod používat CRM software – automaticky vám připomene, kdy má dotyčný narozeniny a zlepšíte mu náladu drobným dárkem (třeba v podobě slevy na příští nákup).