Zaostřeno na téma: Co stojí za úspěchem Clash of the Stars? Tohle jsou 3 hlavní důvody

Mnozí tento projekt zápasů známých až bizarních osobností nemusí a vadí jim. Ještě více je ale těch, kteří organizaci Clash of the Stars fandí a nevynechají jediný turnaj. Proč tomu tak je?

dezinfekce

Fenomén Clash of the Stars

Na začátku byl škodolibý smích a totální nedůvěra. Teď však Clash of the Stars na poli byznysu berou vážně úplně všichni. Musí. Tvrdá data hovoří jasně. O bizarní zápasy je čím dál větší zájem. Je to jako sněhová koule, která na sebe nabaluje s každou další akcí více a více pozornosti. A nic nenasvědčuje tomu, že by se na tom mělo v dohledné době cokoliv měnit. Naopak.

Ať už si o Clash of the Stars myslíte cokoliv, dosahy a popularitu tohoto druhu zábavy v současnosti nelze ignorovat. Za 2 roky se z ambiciózního projektu vyklubal kolos, který pronikl do mainstreamu a stal se obrovsky diskutovaným tématem napříč společností. Kurzy na zápasy Clash of the Stars pravidelně vypisuje nejen Fortuna, která je hlavním partnerem organizace, ale i další sázkové kanceláře.

Nuda nikoho nezajímá

Clash of the Stars můžeme bez přehánění označit za továrnu na zážitky. Emoce. To je to, oč tu běží. V tomto případě to platí dvojnásob. Nesmírně důležitým dílkem v celé mozaice je to, že se fanoušek dokáže s bojovníkem Clash of the Stars mnohem snáze ztotožnit.

Jinými slovy, dokáže se vžít do role člověka v kleci, protože kromě čísel sledovanosti na sociálních sítích mezi nimi často nejsou rozdíly. Amatér jako amatér. I proto divák v hledišti nabývá dojmu, že má k výkonu daného bojovníka, co říct. A také to leckdy dává hlasitě najevo různými formami svého projevu. Samotný zápas je ale jen třešničkou na dortu.

Divák se chce hlavně bavit. Co na tom, že se často jedná o trapné situace, nepřípustné chování a průšvihy všeho druhu. V konečném výsledku je to právě divák, který rozhoduje o úspěchu, či neúspěchu. V tomhle případě to funguje takřka dokonale, kontroverzi navzdory.

Chcete důkaz? Nadcházející turnaj v Ostravě s kapacitou přes 12 000 diváků se od okamžiku oznámení vyprodal za pouhé 3 hodiny. Tři hodiny! Sranda stranou. Kdo tohle v Česku může říct?.

Kdysi se teenageři bavili na diskotékách, dnes si mnoho z nich koupí lístek na Clash of the Stars. Hlad po bizáru můžeme ale pozorovat i v online prostoru, ať už se budeme bavit o zhlédnutí videí v řádech statisíců, či rostoucí prodeje PPV (oficiálního turnajového streamu).

Výsledný produkt je špička ledovce

Promotér a spolumajitel Tomáš Linh Le Sy se svými společníky našli díru na trhu. Přesněji řečeno dokázali tento formát přenést do Česka. To však samo o sobě nestačí. Za vším je obrovské penzum práce, která nejde na první pohled vidět. Tvrdá dřina se ale vyplácí.

Myšlení „out of box“, čerpání inspirace, hledání zajímavých lidí, ale i ochota investovat a podstoupit risk. To všechno stojí za současným úspěchem Clash of the Stars. Nedílnou součástí je i realizování u nás nevídaných zápasů, jako například polštářová bitva, 2vs1, sumo, trpaslíci, či duel slepců. Vše se dá shrnout do těchto bodů:

  • Nové zápasové koncepty
  • Využívání dosahů influencerů a veřejně známých lidí
  • „Sportovní“ výzva pro celebrity a populární osobnosti (myšleno hlavně příprava)

Kazma, Leoš Mareš, nebo Tomio Okamura v Clash of the Stars? A proč ne!

Jak organizace Clash of the Stars sílí, otevírají se vedení nové a nové možnosti. O zápas se každý den hlásí spoustu různých existencí. Z druhé strany může vedení pomýšlet na TOP celebrity v Česku, což také činí a oslovuje osobnosti ze světa showbyznysu nebo politiky. Motivace je jasná. Navázat spolupráci s veřejně známou tváří a na základě toho přilákat nové skupiny fanoušků.

Srovnávat Clash of the Stars s organizací Oktagon je nesmysl. Jsou to dva odlišné světy, které kromě bojové klece v reálu nespojuje takřka nic. Někteří profesionální zápasníci sice hlásají, že Clash dehonestuje bojové sporty a jejich úhel pohledu i argumenty se dají do značné míry chápat. Pro celkový chod Clash of the Stars to ale není podstatné, protože své stoupence mají oba tábory. Každý má právo si vybrat a uvidíme, jestli v nadcházejících měsících větší pozornost získá další pokračování Clashe nebo odveta zápasu Vémola - Végh pod vlajkou Oktagonu.

Cit pro detail

Vypíchnout musíme také nápaditá promo videa, které se u fanoušků setkávají s obrovským ohlasem a pozitivně je hodnotí i zdánlivě nezaujatí diváci. I na této frontě Clash sbírá kladné body a posiluje celkové vnímání značky. Cíl je jasný. Do roka vyprodat O2 arenu a posunout celý byznys na další level.

Chování některých účastníků Clash of the Stars je občas hodně za hranou. Je však na vedení, aby dokázalo skandální incidenty včas zarazit a do budoucna jim předcházet. V praxi se to již tu a tam daří, což je rozhodně dobrý signál. Důslednost je v tomto ohledu důležitá, myšlenkové pochody některých jedinců jsou totiž opravdu nekonečné.

Sečteno, podtrženo. Organizace Clash of the Stars drží prst na tepu doby a využívá možnosti, které se jí skýtají. O tom, že to fanoušky ohromně baví, svědčí i silné sociální sítě. Instagram Clash of the Stars dokonce překonal hranici 300 tisíc sledujících a dál roste.

Možná to zrovna není váš šálek kávy, věřte však, že na druhé straně jsou tisíce lidí, kteří se při sledování tiskovek, doprovodných video dokumentů i samotných zápasů, královsky baví. A to je nakonec hlavní účel.

Zdroj foto: Parilov / Shutterstock.com

Autor: Mediální skupina Region24 Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy