Téměř dvě třetiny Čechů si na e-shopech neukládá své platební údaje

Více než polovina Čechů má také obavy v případě platby kartou do zahraničí.

zprávy uniweb weby

Praha, 6. května 2020 – Platební údaje si u internetových obchodníků uloží jen třetina tuzemských zákazníků. Až 66 % uživatelů si údaje o vlastní platební kartě a osobní informace na e-shopu nebo v platební bráně neuloží nikdy. Z průzkumu agentury Ipsos pro společnost Exactly.cz dále vyplývá, že Češi mají také obavy v případě platby kartou do zahraničí, a to až v 56 % případů. V demografické struktuře odpovědí jsou zásadní věk a pohlaví – muži jsou vůči obchodníkům o třetinu důvěřivější a generace 18-26 let svěří své údaje internetovému portálu o 30 % častěji než nejstarší skupina 54-65.

Ochota zákazníků ukládat údaje z platebních karet na internetu je velmi nízká. Zvýzkumu pro Exactly.cz vyplývá, že celkem 29 % své údaje obchodníkovi svěří pro zrychlení příštích nákupů jen občas. Pouhých 5 % zdotazovaných pak internetovým portálům důvěřuje natolik, že si své platební detaily ukládají na stránkách obchodníka vždy. Až dvě třetiny uživatelů (66 %) si nikdy neukládá své platební údaje při nákupu kartou online.

Platba přes hranice jen se zvýšenou opatrností

Respondenti průzkumu pro Exactly.cz dávají najevo také zvýšenou opatrnost při platbě do zahraničí – objevuje se u více než poloviny dotazovaných. Až 56 % zákazníků potvrdilo alespoň občasné obavy při platbě kartou do zahraničí. Pouze pětina respondentů z transakce obavy nemá, čtvrtina z nich pak pro zahraniční platby kartu nepoužívá. „Zahraniční transakce přes platební kartu uskuteční dříve či později takřka tři čtvrtiny zákazníků. Přesto má však většina z nich vůči službě výhrady. Situace v případě ukládání platebních údajů je podobná; zákazníci o této možnosti většinou vědí, ale zdráhají se ji využít v domnění, že jde o rizikovou službu,“ říká Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.

Muži jsou důvěřivější, rozhoduje hlavně věk

Funkci ukládání platebních údajů v rámci platebních bran a e-shopů na míru důvěřují muži o třetinu více než ženy. Důležitým faktorem je také věk; své údaje internetovým obchodníkům svěří zhruba polovina uživatelů ve věkové kategorii 18-26 let, zatímco v kategorii 54-65 se jedná jen o 22 % zdotazovaných. Starší generace (uživatelé nad 45 let) rovněž vykazují častější obavy v případě plateb do zahraničí než jejich mladší protějšky, a to až o 10 %.

O společnosti Exactly

Společnost Exactly je mezinárodním expertem v oblasti platebních řešení s více než 150 zahraničními partnery. Svým klientům zprostředkovává personalizovanou platební bránu a služby digitální peněženky, které podporují hladké mezinárodní transakce, převod mezi měnami a doplňkové nástroje v podobě přehledů a analytiky na míru. Více informací naleznete na: https://exactly.cz/about


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Policie České republiky, KŘP Karlovarského kraje

Hlavní zprávy

 

Kamiq restart 2
seo uniweb