Aš: O nové podobě nádraží nebylo doposud rozhodnuto. Radnice preferuje záchranu současného

Zrekonstruované nádraží v nynější velikosti, opravené po odbourání nepotřebných částí a zbourání stávajícího a stavba zcela nového. To jsou tři varianty, se kterými počítá studie, na jejímž vypracování se nyní dohodlo vedení města Aše se zástupci státní organizace Správa železniční dopravní cesty a a.s. České dráhy.

obrázek: Aš: O nové podobě nádraží nebylo doposud rozhodnuto. Radnice preferuje záchranu současného

Vedení Aše prosazuje rekonstrukci stávající budovy, ať po ubourání či nikoliv. Ašské nádraží vnímá jako průmyslovou památku, ukázku architektury ze 70. let minulého století, o niž by bylo škoda přijít.

Město Aš chce s dopravci vytvořit společný projekt, který bude počítat se zachováním nádražní budovy, přičemž její část by mj. sloužila jako dopravní terminál pro autobusovou dopravu se zázemím pro řidiče.

Město by mělo v rámci společného projektu financovat rekonstrukci autobusové točny, jež s nádražím sousedí, a stavbu krytého nástupiště pro tři autobusy. Součástí záměru je také parkoviště, městský mobiliář a úprava zeleně.

“Nejvhodnější formou partnerství by byla smlouva o spolupráci. Znamenalo by to jeden projekt, jedno výběrové řízení na obě části, město by pak hradilo svou část a SŽDC zase svou,“ uvedl starosta Aše Dalibor Blažek.

„Další jednání o budoucnosti ašského nádraží, které je ve špatném technickém stavu, proběhne na konci června, kdy už by měl mít architekt k dispozici první návrhy,“ doplnil Dalibor Blažek.

Aš na vyřešení situace s budovou hlavního nádraží poměrně spěchá. Limitujícím je přitom rok 2022. V roce 2023 proběhnou česko – bavorské týdny přátelství a s ašským nádražím se v rámci této akce počítá jako s místem, kudy budou do města proudit turisté ze sousedního Selbu.

Zdroj: město Aš

Ať vám nic neunikne!

Sledujte denní zprávy z vašeho regionu na našem Facebooku.

Sledovat na Facebooku
Další články