„Úspěchu a titulu si velmi cením, protože na přívětivost úřadu klademe velký důraz. Rozšířené úřední hodiny jsou už dlouho samozřejmostí. Snažíme se o srozumitelnou komunikaci s obyvateli města a dalšími klienty. Sázíme na elektronickou dostupnost informací, formulářů, rezervaci termínů návštěvy nejfrekventovanějších agend, na druhé straně se ale snažíme usnadnit vyřizování úředních záležitostí klientům, pro které je elektronická komunikace překážkou a internet nevyužívají. To se týká zejména našich starších spoluobčanů, pro něž jsme zřídili Senior Point, pracoviště, na kterém jim poradíme s orientací na úřadě, jeho agendách a úředních záležitostech, které potřebují řešit. V období nouzového stavu jsme nad rámec kompetencí města poskytovali přehledné informace související s pandemií Covid-19, opatřeními, testováním, očkováním a podobně," uvádí primátorka města Karlovy Vary Andrea Pfeffer Ferklová.
Úřady jsou hodnoceny podle více než sedmi desítek kritérií. Vedle rozsahu úředních hodin je to poskytování nadstandardních služeb nebo běžných služeb v nadstandardní kvalitě. Na webu Magistrátu města Karlovy Vary je dostupný tzv. rozklikávací rozpočet, archiv s videozáznamy jednání zastupitelstva města, rubrika pro on-line nahlášení nejrůznějších závad a nedostatků, černých skládek, nefunkčního veřejného osvětlení apod. Mezi nadstandardní služby patří i možnost on-line rezervace termínu návštěvy vybraných agend, ale také informace o aktuálním stavu návštěvnosti a obslužnosti jednotlivých oddělení.
Ocenění převzal z rukou náměstka ministra vnitra Petra Vokáče na slavnostním vyhodnocení v Olomouci tajemník magistrátu města Jakub Kaválek.
„Za získání ocenění patří velký dík zaměstnancům magistrátu města. Pomocí technologií sice nastavíte lépe některé procesy, ale lidský faktor hraje nezastupitelnou roli. Věřím, že magistrát zůstane přívětivým i nadále a budu hledat cesty, jak úřad opět posunout kvalitativně vpřed," dodává.
Zdroj: Helena Kyselá, tisková mluvčí Magistrátu města Karlovy Vary