„Máme samozřejmě několik řidičů nemocných a část také v karanténě, ale k dnešnímu dni se jedná o čtyři kolegy, z celkového počtu 240 zaměstnanců. Situace tedy zatím není nijak vážná a zatím zvládáme plnit všechny své závazky v dopravní obslužnosti,“ říká místopředseda představenstva pověřený řízením společnosti Lukáš Siřínek.
Ten se společně se svým týmem na možný příchod mutace omikron připravoval a hledal nejrůznější krizové scénáře. Ty se zatím nenaplňují, proto si cestující nemohou na problém v karlovarské městské hromadné dopravě stěžovat.
„Věříme, že to zvládneme, i kdyby se situace mírně zhoršila. Řidiče i další zaměstnance samozřejmě pravidelně testujeme, a plníme vše, co nám nařizuje ministerstvo zdravotnictví a vláda. Situaci stále monitorujeme, a to nejen v naší společnosti, ale v celém Karlovarském kraji,“ doplňuje Lukáš Siřínek.
Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV) je ale zasažen koronavirovou krizí úplně jinak. Již dva roky zaznamenává pokles tržeb nejen za provoz městské hromadné dopravní a další přepravní služby, ale chybí mu i peníze z parkovišť a dalších služeb, které má ve svém portfoliu. „I přesto, že situace v našem dopravním podniku není z hlediska příjmů ideální, držíme ceny jízdného stejné jako v minulých letech. Zatím se nám to daří zvládat i v době, kdy se mnohonásobně zdražují všechny energie a v poslední době i pohonné hmoty,“ říká náměstek karlovarské primátorky, který má dopravu ve své gesci, Tomáš Trtek.
A další podstatnou věcí z hlediska karlovarského dopravního podniku je i pravidelná modernizace vozového parku. Ten v Karlových Varech patří mezi nejmladší v republice. Navíc je provoz autobusů maximálně ekologický. „Obnova vozového parku patří k našim prioritám již řadu let a každoročně se nám daří získávat dotační peníze na nákup nový vozů. S tímto trendem počítáme i v letošním roce, kdy opět nabídneme cestujícím svezení v nových vozech,“ dodal předseda představenstva DPKV Jiří Vaněček.