Cheb: Stavba lávky přes koleje pokračuje (TV Západ)

Stavba lávky přes koleje v Chebu za 120 milionů korun, jedna z největších investic města vůbec, pokračuje s mírným zpožděním způsobeným rozsáhlým pyrotechnickým průzkumem při zakládání stavby. Město nyní bude rozhodovat o vyplacení zálohy na drahé unikátní součástky, které musí realizátor stavby pořídit.

dezinfekce

"Stavba pokračuje výborně. Nicméně zhotovitel, kterým je firma Raeder a Falge, se dostal do určitých problémů s cash flow. Je to vyvoláno jednak prudce rostoucími cenami materiálů, které poskakují o desítky procent nahoru v posledních týdnech, a jednak také tím, že je teď v průběhu podzimu, eventuálně jara čeká nejnákladnější a nejnáročnější část výstavby celé lávky - výsun toho samotného tělesa lávky na stávající pilíře. A tam potřebují superspeciální součástky, které se dováží ze Švýcarska a Thajska. Bohužel v současné situaci se musí předfinancovávat a jde o mnoho milionů korun, které musí výrobcům odeslat předem, aby vůbec tu výrobu zahájili. Firma nás na to upozornila, že mají problémy s cash flow. Kontaktovali jsme i Státní fond dopravní infrastruktury, který nám poskytuje dotaci, jak je to s možností případného předfinancování těchto výdajů. Příjemně nás překvapilo, že fond s tím problémy nemá a měl by výdaje předfinancovat. Takže do budoucna by nemělo být ani ohroženo pokračovaní celé zakázky a dá se tedy říci nepřerušený průběh stavebních prací," uvedl starosta Chebu Antonín Jalovec. 

Dobrou zprávou pro město je dosavadní úspora peněz za poskytování výluk na na dráze.

"Uznatelné náklady tvoří přes 80 milionů korun, ty kryje Státní fond dopravní infrastruktury. Nicméně další desítky milionů jsou neuznatelné náklady, které půjdou za městem. Ať už jde o různé dodatečné úpravy lávky a především o výluky, které se původně plánovaly v rozsahu 30 - 35 milionů korun. Jednou z dobrých zpráv je, že zhotovitelovi se daří ušetřit významnou část těchto peněz, které by jinak šly z městského rozpočtu," potvrdil starosta. 

Termín dokončení se posunul z červnu roku 2022 na září téhož roku. Částečně zavěšená bezbariérová lávka bude měřit celkem 396 metrů, v šířce tři metry. Unikátní bude její pokládání, které má být realizováno postupným vysouváním na místě zhotovovaného jediného dílu. Původní, kovová lávka byla kvůli technickému stavu uzavřena v srpnu roku 2016.

Poznámka redakce: Zemní kabelové šachty Langmatz doporučujeme jako chytré řešení inženýrské výstavby ve městech.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy