2011 – Cheb: Bytové záležitosti se budou vyřizovat v bývalé drogerii (4528) (TV Západ)

Město Cheb se rozhodlo po avizovaných změnách v přístupu ke svému majetku zrušit smlouvu o správě bytového fondu společnosti TEREA. Stane se tak od 1. ledna 2012 a od té doby se budou veškeré záležitosti ohledně pronájmu bytů a nebytových prostor vyřizovat na chebském náměstí v prostorách bývalé Drogerie U Anděla. Podobně jako tomu bylo u chebského hradu, město chce mít větší vliv na výkon vlastnických práv a povinností.

dezinfekce

"Pro naše nájemce, v zásadě, to bude znamenat to, že dostanou novou nájemní smlouvu, kde bude uveden nový subjekt. Už tam nebude uvedena společnost TEREA a své záležitosti nebudou chodit vyřizovat do sídla firmy TEREA na Májové ulici, ale na náměstí, do budovy Krále Jiřího z Poděbrad 5 a 6, kde bude zřízeno středisko pro styk s veřejností", informoval novináře starosta města Pavel Vanoušek.

Pravděpodobně se bude jednat o dodatky smluv. Město chce tímto krokem být rychlejší při řešení problémů například s neplatiči.

"V současné době to fungovalo tak, že třeba když někdo neplatil nájem, tak nejprve správce dal vědět Majetkoprávnímu odboru, ten připravil nějaké podklady pro jednání Rady města a ta v této záležitosti rozhodla. To trvalo v některých případech pět až šest měsíců, což je neúnosné. Takže my, nejenom že to bude dělat Majetkoprávní odbor dělat sám, ale dokonce dostal od Rady větší kompetence, takže například bude oprávněn k tomu, aby za podmínek schválených Radou, přímo uzavíral nájemní smlouvy a ukončoval je výpovědí", popsal starosta Vanoušek.

Nové smlouvy budou na dobu neurčitou. 

"U nových nájemců, kteří získají smlouvu na základě výběrového řízení, bude ta smlouva na jeden rok, na dobu určitou. Za předpokladu, že se budou řádně chovat a budou řádně platit nájemné, tak jim bude automaticky prodloužena. A po třech letech si mohou požádat, aby dostali smlouvu na dobu neurčitou“, vysvětlil Vanoušek.

TEREA má ve správě asi 4500 bytů. Z toho je 1400 městských a k tomu 180 nebytových prostor. Ročně město platilo za správu okolo 3 milionů korun.  Do nového kontaktního místa se přesune celé oddělení v počtu šesti úředníků. Všichni nájemci dostanou od města dopis s kontaktními údaji a také na havarijní služby.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy