Sokolov: Ministr dopravy slíbil urychlit oplocení železnice

Ve čtvrtek 14. září 2017 se vedení Sokolova v čele se starostou Janem Pickou setkalo s ministrem dopravy Danem Ťokem. Návštěvy se zúčastnili rovněž krajští náměstci Karel Jakobec a Martin Hurajčík.

dezinfekce

Šéf resortu diskutoval o aktuálních potřebách se starosty obcí s rozšířenou působností a navštívil také areál sokolovského nádraží. Prohlédl si zdevastované drážní depo a nebezpečný kolejní úsek, kde město dlouhodobě upozorňuje na nutnost oplocení.

Zdevastované objekty areálu železničního depa z velké části obývají bezdomovci, jsou tady spousty odpadků a skládek. Město dlouhodobě jedná o jejich odkoupení s vedením českých drah (ČD).

„Chceme všechen ten nepořádek zlikvidovat a udělat z toho zelené plochy, vhodné možná i pro lehký průmysl, nebo třeba budoucího provozovatele MHD,“ komentoval starosta Jan Picka s tím, že v polovině září se po letech s drahami dohodli na smluvních podmínkách.

O odkoupení areálu za 2,3 milionu korun budou rozhodovat zastupitelé už 21. září 2017. Řeč byla také o požadavku města na prodloužení plotu od dopravního terminálu až po železniční odbočku na Svatavu. Lidé si tady denně krátí cestu na protější Šenvert. Od roku 2011 jich tady sedm přišlo o život.

„Doufal jsem, že když majetek přejde pod správu SŽDC, že se vše vyřeší, ale po čtyřech letech jsme se stále nikam nedostali,“ poznamenal Zdeněk Fojtík z Demokratické unie odborů.

„Náročné převody drážního majetku pod železniční správu proces zastavily, a teď se proces nerozběhl tak rychle, jak by měl. Navíc ČD jsou obchodní společností, a tam narážíte na nedovolenou podporu, nicméně resortní organizace musí jednat rychleji,“ řekl ministr, který na závěr potvrdil zařazení haly vlakového nádraží do první vlny náročných oprav za stovky milionů korun.

Podle informací starosty by práce měly začít koncem roku 2017.

Setkání s ministrem dopravy si nenechaly ujít přibližně dvě desítky starostů a dalších hostů. Ve velké zasedací místnosti městského úřadu s šéfem resortu probrali několik témat. Trvají například na, v minulosti již hojně diskutované a ve sněmovně zamítnuté, zavedení krajských dálničních známek, nebo vyjmutí D6 ze zpoplatněných úseků.

„Od zavedení poplatků je tady nárůst dopravy obrovský, sepisovali jsme i petici. Nejsme jediné město, kudy stovky řidičů denně projedou, protože si drahou známku prostě nekoupí,“ apeloval starosta Lokte Zdeněk Bednář.

Ministerstvo připomínky částečně uspokojí. Od roku 2018 bude desetikilometrový úsek D6 mezi Březovou a Novým Sedlem průjezdný i bez dálničního kuponu. Hovořilo se také o správě kruhových křižovatek, poklesu investic do silnic II. a III. tříd, nebo plánované těžbě lithia u Horního Slavkova.

„V této fázi se to vašeho resortu netýká, ale v budoucnu pravděpodobně ano. Bojíme se, že k odvozu vytěženého materiálu nebude využita železniční vlečka a nastoupí kamiony, které budou ničit naše mosty a silnice. Rozumím, že jde o soukromou železnici, ale pokud zakročí stát, nebudou mít jinou možnost,“ promluvil starosta Krásna Josef Havel.

Náměstek hejtmanky Karel Jakobec reagoval, že posudek vlivu na životní prostředí, tzv. EIA, je již hotový a kamionovou dopravu nevyloučil. Dan Ťok kontroval, že pořád to lze zvrátit nařízením státu a slíbil, že si situaci pohlídá.

Ministr Ťok navštívil také areál sokolovského Domu dětí a mládeže, kde si prohlédl dopravní hřiště pro děti. Odpoledne jej čekala cesta do Kynšperku nad Ohří.


Zdroj: město Sokolov


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy