Sokolov: ISŠTE se zapojila do projektu Průmysl 4.0 (TV Západ)

0

sokolov, isšte, průmysl 4.0, projekt, dpfa zwickau, pavel janus, milan šulc, 3d tisk, digitální vzdělávání


Tři roky trvající projekt s názvem Průmysl 4.0 - Implementace digitálního vzdělávání do profesního vzdělávání probíhá od 1. září 2017 mimo jiné na Integrované střední škole technické a ekonomické v Sokolově.

Škola se do projektu připojila na základě dlouholetých zkušeností s přeshraniční spoluprací s jinými školami. Metodicky a cíleně tak připravují své absolventy pro výkon povolání na stále více digitalizovaném trhu práce. Hlavním partnerem je škola DPFA ze Zwickau. Do projektu se zapojila také Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje.

„Jsme došli k tomu, že máme stejné potřeby i možnosti. Vyzkoušeli jsme i připravit v rámci CÍLe 3 přeshraniční námět právě reagující na potřeby průmyslu na obou stranách hranice, který je velmi podobný. Spoustu saských firem má v Česku své dceřinné společnosti a samozřejmě i oboustranně může fungovat přeshraniční spolupráce nebo systém přípravy, zejména v našem segmentu odborného školství,“ popsal ředitel ISŠTE Sokolov Pavel Janus.

Jednou z viditelných částí projektu je vybavení špičkové učebny za tři miliony korun pro prostorové modelování a 3D tisk. Pracoviště se 16 výkonnými počítači je nejmodernější v kraji.

„Naši žáci se učí konstruovat jako ve skutečnosti – jak by se mělo dnes konstruovat v moderní konstrukční kanceláři. Už zde nenajdete prkna, jsou tady počítače. Je zde ale jedna věc, kterou je učíme, aby pořád používali tužku. Pro prvotní zachycení myšlenky je rychlejší vzít kus papíru a rychle si udělat náčrtek,“ přiblížil Milan Šulc, učitel odborných předmětů.

Důraz na praktičnost vzdělávacího procesu je podstatou, ale také je důležité žáky získat pomocí atraktivní náplně výuky.

„Teď jsme v projektu nějakého vodíkového autíčka. Takže kluci to zde rychle vymodelují ve 3D a vytisknou. To ještě ale nebudou přímo díly, které se použijí, ale zjistí se, zda to funguje. Máme zde i možnost udělat to z duralu, tzn. obráběním,“ dodal Šulc.

Základem celého projektu je komunikace mezi školami. 

„Na virtuálních on-line přenosech zde děláme nebo můžeme dělat i v rámci přípravy žáků, přípravy produktů, které jsou. Sjednocujeme průniky vzdělávacích programů. Budeme mít možnost a už jsme na některých konferencích seznamovali s jednotlivými vzdělávacími systémy na obou stranách hranice, které jsou relativně odlišné. Ono se to nezdá, sice bydlíme vedle státu, který dobře známe, ale ten vzdělávací systém je stále jiný než je náš,“ podotkl Janus.

Mezi aktivity projektu patří také webová vizualizace s cílem představit možnosti digitálního vzdělávání. Nechybí také školení pro pedagogy a testování obsahů výuky. Vše s ohledem na budoucí vývoj regionu.

„Sokolovský region je v současné době regionem příležitostí. Samozřejmě se očekává určitá restrukturalizace průmyslu. Víme, že až se jednou to území vytěží a my budeme připraveni na plynulý přechod, tak se můžeme stát velmi významným konkurenceschopným prostorem,“ nastínil budoucí vývoj Janus.

Cílem projektu s rozpočtem 179 000 EUR je také větší zapojení rodičů. Ti se mohli dozvědět více během dne otevřených dveří. A si prohlédnout prostory pro výuku i zázemí školy. Skupinky návštěvníků provázeli žáci školy.



Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář