Region: Dopravně bezpečnostní akce byla zaměřena na chodce

0

region, doprava, bezpečnost, chodci, akce, prevence, opatření, plynulost, silnice, provoz


Ve čtvrtek dne 11. dubna 2019 proběhla v ranních a večerních hodinách v celém Karlovarském kraji dopravně bezpečnostní akce zaměřená především na chodce. Tato akce proběhla v rámci preventivních opatření k zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu.

Policisté se nejvíce zaměřili na kontrolu ustanovení pravidel silničního provozu v souvislosti s dodržováním chování chodců v silničním provozu za snížené viditelnosti na komunikacích mimo obec. Dále na pohyb ostatních nemotorizovaných účastníků silničního provozu ve vztahu k jejich viditelnosti, ale i na pátrání po hledaných osobách, věcech i odcizených vozidlech.

Ranní celokrajská akce proběhla od 4:30 do 6:30 hodin a večerní od 20:00 do 22:00 hodin. Akce se účastnila i zástupkyně BESIPu. Policisté z dopravní a pořádkové policie při akci zkontrolovali celkem desítku chodců jdoucích za tmy mimo obec a několik cyklistů. Ve dvou případech udělili policisté chodcům, kteří nebyli řádně označení reflexními prvky pokutu. Dále zkontrolovali téměř dvě stovky vozidel, přičemž dvaceti řidičům uložili blokovou pokutu. Nejčastěji za špatný technický stav vozidel. 

Prevence:
Vhodný reflexní prvek může zachránit nemalý počet životů. Vidět a být viděn je základní pravidlo bezpečnosti na silnicích. Řidič, který v noci potká chodce v černém oblečení, má zhruba 18 m na adekvátní reakci. Při rychlosti kolem 70 km/h má tak pouhou necelou vteřinu na provedení příslušného manévru a odvrácení srážky. Za takových podmínek tak záleží z velké části na náhodě, zda k tragédii nedojde. Pokud je ale chodec vybaven reflexním prvkem, zvyšuje se vzdálenost, po kterou je řidič schopen rozeznat chodce (reflexní předmět) až na 200 m. Tato vzdálenost mu již poskytuje při zmíněných 70 km/h dostatek prostoru na to, aby se chodci bezpečně vyhnul.

Mít na sobě reflexní prvek je pro chodce povinností tehdy, když se pohybuje mimo obec za snížené viditelnosti (tedy nejen v noci, ale i za šera, mlhy apod.) po krajnici nebo po okraji vozovky v místě, které není osvětleno veřejným osvětlením. Z hlediska vlastní bezpečnosti je však samozřejmě dobré využít reflexních prvků všude tam, kde hrozí, že řidič nemá možnost chodce bezpečně rozeznat.

nprap. Bc. Zuzana Týřová


Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář