Mariánské Lázně: Začala výstavba obchvatu města (TV Západ)

Největší letošní dopravní investicí Karlovarského kraje je obchvat města Mariánské Lázně. Slavnostní zahájení stavby II/230 se odehrálo v pondělí 28. května.

dezinfekce

„Mám velkou radost, že se dnes podařilo zahájit největší dopravní stavbu v letošním roce v Karlovarském kraji, což je obchvat Mariánských Lázní, který se bude budovat na silnicích II. a III. třídy, které jsou ve vlastnictví Karlovarského kraje. Stavba bude stát 263 milionů korun a je financovaná z evropských fondů. Poloviční částka se získala z evropských fondů a 120 milionů korun bude hradit kraj ze svého rozpočtu. Je to velmi dobře, protože když se podaří vybudovat obchvat, tak se dá předpokládat, že především nákladní a osobní doprava se přesune z centra měst - z Mariánských Lázní, ale i z  Velké Hleďsebe, právě na obchvat,“ uvedla hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová.

Přede dvěma měsíci začala stavba obchvatu nedalekého Drmoulu a během dvou let tak bude výrazně znát snížení dopravy v těchto obcích.

„Určitě očekáváme zklidnění dopravy, protože provoz naší obcí je maximální a v posledních letech se ještě neustále zvyšuje, takže my se těšíme,“ neskrývala očekávání starostka Drmoulu Vladislava Chalupková.

Obchvat Mariánských Lázní bude dlouhý přibližně 2,4 kilometru. Jeho součástí má být i 167 metrů dlouhý podjezd pod železniční tratí. 

„Nejvíce se uleví na Plzeňské, tam se auta „prohání“ docela často, většinou, když jedou směrem na Cheb, tak je to po Chebskou křižovatku a poté odbočka přes kruhový objezd, co je u Kauflandu. Takže v rámci této trasy. Já doufám, že to bude mít i dost velký vliv na dopravu v okolí Chebské křižovatky, protože tam se to poslední dobou hodně „štosuje.“ Když tudy jedete ráno, příp. v podvečer, kdy lidem končí směny, tak kolikrát padne 2x zelená, než se dostanete na řadu. Samozřejmě to hodně pomůže i co se týká kamionové přepravy. Nevyhneme se samozřejmě tomu, aby kamiony zajížděly dále do Elektrometalu, ale to je okrajová část Mariánských Lázní, to tolik nevadí. Ale kamiony, co nás používají jako tranzit, aby se dostaly směrem na Cheb, by se tím pádem měly Mariánským Lázním vyhnout. To nám hodně pomůže,“ popsal starosta Mariánských Lázní Martin Kalina.

„Pokud v současné chvíli máme průjezd přes osm tisíc aut přes světelnou křižovatku v Mariánských Lázních, tak doufejme, že alespoň o 30 až 40 procent se průjezd sníží. Nicméně zde je spíše sekundární problém průjezdu kamionů přes Mariánské Lázně ze spodní části města, ať je to průmyslová zóna nebo firmy působící na jižní části města, směrem k Plzeňskému kraji. Ti nebudou nuceni projíždět městem, ale objedou si to pohodlně po obchvatu, a to i v souvislosti na napojení na silnici I. třídy, která se buduje – obchvat Trstěnice – Drmoul, kdy budou mít přímé spojení, ať už na Cheb anebo na Plzeň,“ doplnil náměstek hejtmanky Martin Hurajčík.

Situace v dopravě v Mariánských Lázních bude potřebovat také další kruhový objezd na trase jen o několik set metrů dále.

„U Černého mostu, kde situace je také docela vážná, protože tam chodí spousta dětí do základní a mateřské školy. Křižovatka je velmi zatížena a sami vidíte, že komunikace od Sklářů do Mariánských Lázní je dlouhá a opravdu někteří řidiči nedodržují rychlost. Myslím si, že díky tomu systému, ať už kruhového objezdu právě na této stavbě nebo dalších bezpečnostních prvků na komunikaci, dojde k větší plynulosti provozu a bezpečnosti na území města Mariánské Lázně,“ dodal Hurajčík.

Protože se převážná část projektu bude provádět mimo stávající silniční síť, neočekává se žádné zásadní omezení provozu.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy