Cheb: Čtenářskou soutěž pro šesťáky vyhrál Mario Straka (TV Západ)

0

cheb, čtenářská soutěž, map ii, pavla sudimacová, pavla černá, mario straka, čtení, 2. zš cheb


Nejlepší čtenáři z celého území Chebska poměřili své síly ve čtenářské soutěži „Andersenova výzva“, která byla určena pro žáky šestých ročníků ze základních škol. Regionální kolo se konalo ve středu 20. března ve školní knihovně na chebské 2. základní škole a zúčastnilo se ho celkem 15 dětí z 9 škol.

Akce se připojila letos k městskému čtyřletému projektu. 

„Město Cheb realizuje od června roku 2018 tzv. Místní akční plán II. Navazujeme tím na předchozí „jedničku,“ kde jsme si stanovili priority a cíle v oblasti školství, které chceme zlepšit. Ve „dvojce“ jsou již implementační aktivity, to znamená věci, které mají pomoci zlepšit např. problém se čtenářskou či matematickou gramotností,“ přiblížila Pavla Sudimacová z odboru Projektového managementu města Chebu.

Děti četly ukázky z knihy Eduarda Petišky „Staré řecké báje a pověsti“. Tedy texty interpretačně skutečně obtížné. Soutěžním odpolednem provázela paní učitelka Pavla Černá z 2. ZŠ Cheb v převleku řecké bohyně spravedlnosti Diké. 

„Každé dítě, které přečte text, dostane tři otázky, které se právě týkají textu a podle toho je porota hodnotí,“ popsala učitelka Černá. 

V pětičlenné porotě ozdobené „vavřínovými“ věnci, starověkým symbolem vítězství, zasedl i místostarosta Chebu Jiří Černý, zástupkyně knihovny Ivana Volfová a učitelky Jitka Kučerová a Kateřina Havlíková. 

Všechny děti podaly pěkné až skvělé výkony a na porotu čekal nelehký úkol. Na třetím místě se nakonec umístila Eliška Drbalová ze 4. ZŠ v Chebu, jako druhá skončila Zuzana Kobernová z 2. ZŠ a prvenství bral Mario Straka ze Základní školy ve Františkových Lázních. Ten zároveň vyhrál i diváckou soutěž. Vítězové i ostatní účastníci obdrželi zajímavé a hodnotné knižní odměny a také poukázku na vstup zdarma do lanového centra v Chebu. Projekt „Společně tvoříme MAP rozvoje vzdělávání II pro SO ORP Cheb" je financován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, prioritní osa 3. 



Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář